måndag 11 maj 2009

But Whyy???

Dagens underlighet: Alltså, ni vet det där fenomenet med att saker inte funkar för dig å så tar du det till nån som kan nåt å så funkar det precis som det ska...det hände idag.

Allt började förra veckan när jag skulle åka hem från stan, var tvungen att tanka så jag stannade på en mack inne i stan. När jag sprang in för att betala så slog jag till på en biltvätt också...behövdes VERKLIGEN. Min lilla pärla till bil var mer dammgrå än mörkblå om man så säger.
Ja, men iaf så går tvätten helt perfekt (när lilla marléne äntligen luskat ut alla pilar å koder, som skulle pillas in å följas, med sin hormonstinna hjärna) men så när jag åker därifrån uppstår det lite problem.
Kopplingspedalen glömmer bort att den ska åka tillbaka till ursprungsläget när den inte används...jag får alltså peta upp den med foten hela vägen hem.

Jaja, tänkte jag, beror väl på att det kommit vatten på nåt olämpligt ställe, det torkar nog bort å blir bättre om nån dag.

Så kunde det ju ha varit men så idag när jag skulle köra bilen till grannen, då fastner minsan kopplingen igen...går inte ens att lägga i ny växel.
Efter några om och men så kom jag iaf iväg de dryga 70metrarna till min granne (ja jag var tvungen att köra bilen dit...han skulle hjälpa mig att byta däck).
Han hjälper mig med däcken och jag berättar om kopplingsmysteriet så han provar lite och kollar lite sen kör han iväg en sväng å när han kommer tillbaka så har det ju SÅKLART inte hänt honom...*suck*

Varför är det så!? But Whyy?!?!


Fotnot: jag ber på förhand om ursäkt för alla eventuella syftningsfel...dom bjuder jag på i det här inlägget! =)

3 kommentarer:

Mia sa...

Kusinkusin...man kan alltid växla, även utan kopplingen. Handlar om att komma upp i rätt varvtal. Ett litet tips bara! Hoppas det är bra med dig och småttingarna. Kramar! Mia

Marléne sa...

Jag kan försäkra dig om att det faktistk INTE alls gick=) Växelspaken ville inte alls vara med på att byta växel, inte ens till växeln som var i innan kopplingen fastnade...den bara var i mitten å hittatde inte till rätt ställe. =)
men det verkar vara löst nu=)
kramkram!

Mia sa...

Jag vidhåller att det handlar om att pricka in rätt varvtal. Men huvudsaken är att problemet är löst.
Kram.