torsdag 12 november 2009

Tre timmar på VC...

Idag har jag spenderat tre timmarVC i bredbyn (VC = vårdcentralen alltså...så ingen missförstår =))
Man kan ju lite lätt undra vad jag har gjort där så länge och då svarar jag bara, Sparat bensin=) Det var nämligen så att mini skulle dit på sitt första läkarbesök o Lilleman skulle till folktanvården och då passade mamma på att träffa fru doktor också. Allt i ett liksom=)
Men jag kanske inte kommer att göra om det om jag inte får tider som är en aningens närmare varandra så att det går lite fortare.
Jobbigast var dock att farbror doktorn vägrade infinna sig kl 13. för att kolla på mini utan kom 13.20...*suck*
Lilleman var klåfingrig av trötthet, jag less o mini...hmmm, ja han fann sig väl i situationen rätt bra.
Iaf kan man ju tycka att eftersom doktorn hade lunch mellan 12 o 13 så hade han ju inga andra patienter som kunde ha tagit tid för honom precis innan...då BORDE det ju vara lätt att komma i tid...men han var tydligen tvungen att skriva något...*dubbelsuck*

Lilleman har iaf friska tänder och har även fått alla sina mjölktänder.
Mini har blivit 61cm lång o väger 6kg.
Mamma ska få en remiss tlll ögon...så det blir en senare historia.

Inga kommentarer: