lördag 21 november 2009

Det här med jämställdhet

Måste bara få säga det här, JÄMstäldhet handlar INTE om att man ska göra exakt lika mycket av exakt samma saker i ett förhållande. Inte enligt mig iallafall.
Jämställdhet tycker jag är att man i ett förhållande har lika rätt att säga vad man tycker o lika rätt/skyldighet att lyssna på vad den andra tycker.

Jag tycker att jag lever i ett jämställt förhållande eftersom vi har diskuterat och kommit fram till vad som är bäst för oss...vi har liksom kommit överens om saker. DET är jämställdhet för mig.

Tycker det är helt befängt att prata om att den andra inte gör och gör saker och att det ska bero på att det är en han eller hon och att det då blir ojämställt. Jämställdhet är lika rätt - lika skyldighet!



om det här verkar svammligt beror det troligen på att jag bara sovit 4 timmar, fick börja dagen med att torka skit från golvet o att jag varit igång hela dagen...så håll till godo. Kommentera gärna...=)

Inga kommentarer: