tisdag 18 mars 2014

varför man måste växa

Baronen som har vuxit sig så stor att han börjat i Förskoleklass, har den här veckan "näringslära" (ja, jag tror inte dom kallar det det för 6-åringarna...mera typ "bra saker att äta för att orka o sånt som inte är bra") men i grund och botten så handlar det ju om just näringslära.

Idag hade jag en stund över så jag satt med på Baronens fritids och pysslade, barnen hade en ganska livlig diskussion om ifall man behövde äta för att växa eller ej...jag minns inte riktigt vad dom kom fram till men det fick mig att tänka på för några månader sen.

Jag tror det var strax innan Baronens 6-årsdag, vi låg alla (Baronen, Mamman och Bambam) i min säng för att sova. Vi hade jättemysigt så jag säger att dom minsann inte får växa och bli nå' större.
Baronen säger då "men mamma, jag måste växa"
"nä, varför då?" svarade jag
"men mamma, jag måste bli större så jag kan lyssna bättre"


Inga kommentarer: