torsdag 18 februari 2010

Sjukstuga x3

Ja, här är vi alla sjuka.
Jag är snuvig och hes, har varit det i snart 2 veckor...mycket märkligt. Kan inte komma ihåg att jag nånsin varit hes så länge. Hosta har jag också men som tur är så är den rätt snäll med mig.

Lilleman fick träffa fru doktor idag...
Han har öroninflammation, så nu måste mamman tvinga i honom kåvepenin med lite milt våld. Svårt när han inte ens vill öppna munnen, knappt ens för mat å vatten. Tur dock att han har en sån "napp-glugg" så man kan hälla in lite medicin där även om han biter ihop =)

Miniman är snuvig.
Svårt att förstå vart allt snor kommer ifrån...han är ju så liten men jisses o huvva =)
Han verkar ändå vara vid rätt gott mod så jag är inte direkt orolig.

Nä  nu måste man gå å lägga sig så man blir nå' vacker =)

2 kommentarer:

Mia sa...

Jo det är fascinerande hur mycket snor kroppen kan producera...flera liter och dagen känns det som när det är som värst. Krya på er :)

//Mia

Marléne sa...

ja, visst är det lite fascinerande =) spciellt på en så liten en som J...han är ju inte ens 6mån =)